Irene - Nu

Van origine is Irene het koor van de Protestante Eldenaren. Maar door de jaren heen is dat langzaam aan veranderd. Jaarlijks zingen een aantal leden van het Katholieke Lucaskoor met ons mee bij onze kerstuitvoeringen. En ook zijn de leden van het koor al lang niet meer allemaal afkomstig uit Elden. De koorleden komen uit diverse wijken van Arnhem en er zijn zelfs een aantal koorleden uit Elst, Westervoort en Duiven afkomstig.

Het koor bestaat uit vier stempartijen: Bassen, Tenoren, Alten, Sopranen. Voor sommige stukken hebben we de sopraanpartij verdeeld in tweeën, waardoor we ook vijfstemmig kunnen zingen. Wie zich bij het koor wil aansluiten kan vrijblijvend komen kijken, luisteren, meezingen om te ervaren hoe het er bij ons aan toe gaat.

Dirigent

Sinds 2010 staat het koor onder leiding van Margreet Zwart. Margreet is zelf opgegroeid in Elden en kent het koor al van jongs af aan. Ze speelt piano en begeleidt de repetities op piano. Ze vindt het belangrijk dat er plezier is tijdens het repeteren, dat er tijd is voor grapjes en een ontspannen sfeer. Daarnaast is het uiteraard belangrijk dat het koor groeit qua klank en muziek, dus besteedt ze aandacht aan de klank en hoe we meer uit onze stem kunnen halen. Zuiverheid is natuurlijk ook van groot belang. Margreet is naast dirigent ook leerkracht op een basisschool.

Pianist

Onze pianist is sinds kort Annemarie van den Bogert. Annemarie begeleidt de uitvoeringen en komt voor een uitvoering altijd een of meerdere keren met het koor mee repeteren.